dijous, 11 de juny del 2009

Túnels de Roderick Gordon i Brian Williams



Túnels és un thriller adreçats a nanos adolescents. El seu protagonista es un noi de catorze anys molt amic d'explorar per les profunditats de la ciutat i ja se sap que qui busca troba. A Anglaterra ha tingut un èxit rotund i de fet s'ha publicat una "seqüela" que es titula Profunditats. Tot i que la història em va enganxar, la vaig trobar molt pessimista i a mi això m'enerva, descriu un món decadent, no només el món en el qual s'endinsa el protagonista, sinó tot en general, la seva família, les seves amistats. La idea de deixar-li llegir aquest llibre a un nano de 12 anys em va fer venir esgarrifances, tot i que reconec que tinc els nens de dotze anys una mica idealitzats i potser no acabarien tan deprimits com vaig acabar jo, massa foscor, massa túnels, massa desesperança. Mirant-ho amb perspectiva, veig que difon valors importants: coratge, honor i amistat i potser des d'aquest punt de vista sí que és una bona lectura.

Vaig alliberar el llibre fa mig any a un bar-restaurant de Gràcia que es diu I què? (C/Topazi). Havia anat a sopar i abans d'acabar el segon plat el llibre ja havia desaparegut del lloc on l'havia deixat. Que bé, vaig pensar. Ja m'esperava trobar l'entrada corresponent a la web de Bookcrossing, però quina decepcio. El qui el va agafar, ves a saber si mai l'alliberarà de nou. Aixi que fa mig any que figura que es troba "travelling", o sigui viatjant per la jungla urbana i en realitat deu estar encaixonat entre dos llibres mes en una prestatgeria. Espero que no serveixi de falca per estabilitzar un llit...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada