dissabte, 13 de juny del 2009

Les etiquetes


Fins ara tots els llibres que he registrat a BookCrossing tenien una parrafada meva a la part interior amb el codi BCID. La cosa és molt "cutre", però és que li veia (i li veig) certa gràcia al fet de fer-ho així, tan "artesanal". Visualment, però, mai no m'acaba d'agradar i per altra banda, em fa la impressió que el qui trobi el llibre no se'l prendrà seriosament. A saber si li estic fent un mal favor al meu llibre actuant així... a la gent, encara que ens pesi, ens entra el desig a través dels ulls i una etiqueta impresa amb el logo de BookCrossing sembla que dóna més prestigi...

Cal reconèixer que en català no anem sobrats de models d'etiqueta-BC. En podeu trobar a la web de caputxins.cat, per exemple. Només hi ha un model per a etiqueta interior i un model per a la portada. Té l'avantatge que el missatge és concís i visualment net i agradable. Per altra banda es pot descarregar un full sencer i fer-lo imprimir en un d'aquests fulls adhesius. Més pràctic impossible.

A la web de Gracianet també hi ha disponible un altre model, una mica més voluminós, però que també fa el fet. A més a més hi tenen punts de llibre (aquí), que ho acaba d'arrodonir tot.

Per acabar, també es pot trobar una etiqueta a l'Atelier de Feng Shui. Aquí a banda de ser més artístic, n'hi ha en un munt de llengües. Tota la imaginació, però, l'han exhaurida en els models anglòfons.

No n'he trobat cap altra, de web que ofereixi etiquetes-BC en català. Si vosaltres en coneixeu cap més ho podeu deixar dit en els comentaris, sempre serà d'agrair. El que sí que vaig fer ja fa un temps, va ser una etiqueta pròpia. No m'agradava la idea de fer servir el logo de BookCrossing, perquè volia fugir del model establert, fer una cosa diferent. L'etiqueta que vaig elaborar va ser aquesta:



Però no em vaig decidir a fer-la servir. Continuava amb la meva mania de fer-ho a mà. No fa gaire n'he fet una altra. Aquesta sí que té el logo oficial de Bookcrossing. Buscava un que tingués les quatre barres, així com algu va tenir la pensada de fer-ne un amb la bandera d'Espanya, però després he pensat que, què coi, no hem de copiar-los tant. Així que el llibre continua sent ben groguet. L'etiqueta que n'ha resultat és aquesta:


Evidentment teniu tot el meu permís per fer-la servir si és que us convenç.

Salut i llibres!

1 comentari: